Cicluri de viată ale software-lui, tipuri de abordări în rezolvarea de
probleme complexe.
Analiza de sistem, definirea cerinţelor, niveluri formale de specificare a
cerinţelor, documente cu cerinţe, evoluţie cerinţe, etape ale fazei de
specificare, structura documentul de definire a cerinţelor şi de specificare a
cerinţelor; validarea cerinţelor şi folosirea prototipului.
Modelarea de sistem, context de sistem, analiza punctului de vedere, descriere de model sistem software.
Proiectare software. Proiectare structurată: definiţii, teorema structurii, componente elementare, structuri de control de bază. Tehnici de descriere a programelor: organigrame, pseudocod, scheme logice. Rafinarea programelor.
Proiectarea functională: diagrame de flux de date şi diagrame de structură. dictionar de date, sinteza diagramelor de
structură.
Proiectare obiectuală. Modelare obiectuală. UML
Limbaj unificat de modelare ppt1 ppt2 UML(teme) UML(bib)
Principii de proiectare de interfete cu utilizatorii. Organizare a activitătii în echipă software. Stil de programare.
Implementare,
testare, verificare şi validare de programe.
Calitate a proiectării software.
Metrici software. Software reutilizabil.
LABORATOR
Constituirea unor echipe de rezolvare a unor aplicaţii software.
Intocmirea documentaţiei de cerinţe şi de specificaţii software.
Modelare
şi proiectare interactivă (agilă).
Verificare şi validare produs software.
PROIECT
Aplicaţie software (formalizare cerinţe, a specificaţiilor,
modelare, programarea, validarea si implementarea)
Relatia cu alte cursuri :
Este necesara legatura cu materii ca Tehnica Programării Calculatoarelor,
Arhitectura Sistemelor de Calcul si
Software de Sistem.
Bibliography :
(1). Ştefan Stăncescu - Note de curs.